/Files/images/customLogo.png

Етапи роботи над навчальнимпроектом:

1. Організаційний етап.

Вибір теми навчального проекту, обговореннямети та завдань проекту, складання плану реалізації проекту.

План проекту— це документ, який містить заздалегідь наміче­ний порядок дій, необхідних для досягнення мети проекту.

План допомагає оцінити власні можливості та висвітлити проблеми,які можуть виникнути під час роботи.

На цьому етапі доцільно також визначити основні етапи роботи надпроектом, способи роботи на кожному етапі, терміни роботи, обов’язкита відповідальність кожного учасника проекту.

2. Підготовчий етап.

Пошук інформації, яка висвітлює тему навчаль­ного проекту, а також допомогає вирішенню завдань проекту.

У ході пошуку матеріалів до проекту потрібно одразу їх сортувати.Для цього часто використовують портфоліо.

Портфоліо проекту—це впорядкована добірка матеріалів, зібраних з певною метою.

Електронне портфоліо проекту— це збірка електронних матеріалів проекту, які впорядковано за певною структурою.

Електронне портфоліо дозволяє здійснювати швидкий пошук документів; його легко редагувати, доповнювати, переносити, зберігати і т. д.

Використовуючи додаткову літературу, інтернет­ресурси тощо, не за­бувайте зберігати посилання на кожне джерело інформації — записува­ти назву ресурсу, ім’я автора. Пам’ятайте про авторське право!

3. Проектний етап.

Опрацювання зібраної інформації, створеннямоделі навчального проекту.

Для уточнення отриманої інформації та одержання додатковоїможна

звертатися до довідників, словників, а також до вчителя.

4. Оформлювальний етап.

Оформлення результатів роботи над на­вчальним проектом, створення презентації для захисту проекту.Щоб презентація проекту відбулася успішно, необхідно виділити часдля її ретельної підготовки. Переконайтеся, що ви виконали всі завдан­ня проекту. Підготуйте доповідь. Для доповіді вибирайте найголовніше,викладайте свої думки коротко, чітко, зрозуміло.

Якщо ви плануєте презентувати проект із комп’ютерною підтримкою,

то заздалегідь напишіть план, у якому позначте послідовність слайдів.

Орієнтовно це можна зробити так

5. Презентаційний етап.

Демонстрація результатів навчального про­екту, захист ідеї проекту та отриманих результатів.

6. Підсумковий етап.

Аналіз виконання завдань навчального проекту,визначення результатів проекту: яку користь приніс або може принестипроект.

Загальні правила презентації проекту

1. Доповідати треба з гарним настроєм. Не забувайте про свій зовніш­ній вигляд, слідкуйте за поставою.

2. Під час доповіді дивіться на аудиторію.

3. Слова вимовляйте голосно та чітко.

4. Чітко назвіть себе, тему виступу та проблему, над якою ви працювали.

5. Не читайте доповідь з аркуша, а лише звіряйтеся з нотатками,

щоб нічого не пропустити.

6. Стежте за часом виступу. Він не повинен перевищувати регламент.

Регламент—це час, який відведено на виступ. Про свій регламент

слід дізнатися заздалегідь, ще під час підготовки до виступу.

7. Будьте готові відповідати на запитання. Відповідь на будь-­яке за­

питання бажано починати з подяки тому, хто його поставив.

8. Після завершення доповіді та відповідей на запитання подякуйтевсім присутнім за увагу.

Орієнтовні критерії оцінювання навчального проекту

1.Актуальність -1 бал.

2.Оформлення роботи (паперові носії) - 2 бали.

3.Достовірність - 1 бал.

4.Науковість - 2 бали.

5.Представлення - 2 бали.

6.Презентація (малюнки) - 2 бали.

7.Обговорення - 2 бали.

Орієнтовне оформлення проекту (паперові носії та презентація)

1.Назва проекту.

2.Тип проекту.

3.Керівник проекту (вчитель).

4.Виконавці проекту.

5.Проблема.

6.Мета.

7.Очікуваний результат (для дослідження).

8.Завдання проекту.

9.Хід роботи.

10.Висновки.

11.Використані джерела інформації.

Типи проектів

ØДослідницький.

ØІнформаційно-пошуковий.

ØТворчий.

ØРольовий

Теми навчальних проектів 7 клас

Навчальний проект №1.

Орієнтовні теми:

1.Видатні вчені-фізики.

2. Фізика в побуті, техніці, виробництві.

3. Спостереження фізичних явищ довкілля.

4. Дифузія в побуті

Навчальний проект № 2.

Орієнтовні теми:

1.Визначення середньої швидкості нерівномірного руху.

2.Порівняння швидкостей рухів тварин, техніки тощо.

3.Обертальний рух в природі – основа відліку часу.

4.Коливальні процеси в техніці та живій природі.

Навчальний проект № 3.

Орієнтовні теми:

1.Розвиток судно- та повітроплавання

2.Дослід Торрічеллі.

3.Спостереження за зміною атмосферного тиску.

4.Насоси.

5. Сполучені посудини. Фонтани.

Навчальний проект № 4.

Розділ 4.МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ

Орієнтовні теми:

1. Становлення і розвиток знань про фізичні основи машин і механізмів.

2. Прості механізми у побутових пристроях.

3. Біомеханіка людини.

4. Використання енергії природних джерел.

Теми навчальних проектів 8 клас

Навчальний проект №1.

Орієнтовні теми:

1. Екологічні проблеми теплоенергетики та теплокористування.

2. Енергозбережувальні технології.

3. Унікальні фізичні властивості води

4. Рідкі кристали та їх використання.

5. Полімери.

6. Наноматеріали.

7. Холодильні машини.

8. Кондиціонер, теплові насоси.

Навчальний проект №2.

Розділ 2. ЕЛЕКТРИЧНІ ЯВИЩА. ЕЛЕКТРИЧНИЙ СТРУМ

Орієнтовні теми:

  1. Електрика в житті людини.
  2. Сучасні побутові та промислові електричні прилади.
  3. Застосування електролізу і струму в газах у практичній діяльності людини.
  4. Вплив електричного струму на людський організм.

ДОДАТКОВО

Теми експериментальних досліджень

1. Створення електроскопа та дослідження електростатичних явищ.

2. Цікаві досліди з електростатики.

3. Візуалізація силових ліній електричного поля за допомогою солом’яних «стрілок», манної крупи, насіння фенхелю.

4. Створення різноманітних джерел живлення.

5. Вплив електричного поля на якість насіння та врожайність.

6. Дослідження електропровідності різних рідин.

7. Дослідження електропостачання квартири.

Додаткові теми

1. Із історії вивчення електричних явищ.

2. Статична електрика в нашому житті та в живій природі.

3. Електросмог навколо нас.

4. Георг Сімон Ом: історія життя.

5. Сучасні джерела живлення для електронних пристроїв.

6. Застосування електрики в медицині.

7. Дія електричного струму на клітини рослин та інших живих істот.

8. Історія електричної лампи.

9. Азбука Морзе та електричний телеграф.

10. Основні правила монтажу освітлювальної та силової мереж.

11. Надпровідність: історія відкриття та перспективи застосування.

12. Історія електролізу.

13. Внесок українських учених у розвиток електрозварювання.

14. Як працює сенсорний екран.

15. Електричний струм у напівпровідниках.

16. Як був винайдений громовідвід.

Теми навчальних проектів 9 клас

Навчальний проект №1.

Орієнтовні теми:

1. Магнітні матеріали та їх використання.

2. Магнітний запис інформації.

3. Вияви та застосування магнітних взаємодій у природі й техніці.

4. Геомагнітне поле Землі.

5. Магнітні бурі та їхній вплив на здоров’я людини.

6. Різноманітні електромагнітні пристрої.

7. Генератори електричного струму.

ДОДАТКОВО

Теми експериментальних досліджень

1. Вивчення властивостей постійних магнітів.

2. Дослідження магнітного поля Землі.

3. Вимірювання магнітної індукції магнітного поля котушки зі струмом.

4. Виготовлення генератора електричного струму.

5. Дослідження явища електромагнітної індукції.

6. Виготовлення магнітної рідини, дослідження її властивостей

Додаткові теми

1. Вилив магнітного поля на якість і швидкість проростання насіння.

2. Вплив магнітного поля на життя та здоров'я людини.

3. Сила Лоренца. Вияви сили Лоренца в природі, застосування в техніці.

4. Історія вивчення магнетизму.

5. Магнітні моменти атома та його складників.

6. Антимагнітні речовини та їх застосування.

7. Внесок українських учених у вивчення магнетизму.

8. М. Фарадей і Дж. Максвелл – засновники теорії електромагнітного поля.

9. Магнітні бурі в атмосфері планет-гігантів Сатурна й Урана.

10. Нікола Тесла – людина, яка випередила свій час.

11. Як працюють прискорювачі заряджених частинок.

12. Що таке магнітний сепаратор і для чого він призначений.

13. МГД-генератор. Що він генерує і як працює.

14. Що таке петля гістерезису і як вона пов'язана з намагнічуванням і перемагнічуванням.

15. Магнітна рідина: унікальні властивості, приклади застосування.

Розділ III. МЕХАНІЧНІ ТА ЕЛЕКТРОМАГНІТНІ ХВИЛІ

Звуки в житті людини.

Застосування інфра- й ультразвуків у техніці.

Вібрації й шуми та їхній вплив на організми.

Електромагнітні хвилі в природі й техніці.

Вплив електромагнітного випромінювання на організм людини.

Види шумового забруднення. Вимірювання рівня шумового забруднення. Вивчення впливу шумового забруднення на організми.

Духові музикальні інструменти.

Розділ IV. ФІЗИКА АТОМА ТА АТОМНОГО ЯДРА. ФІЗИЧНІ ОСНОВИ АТОМНОЇ ЕНЕРГЕТИКИ

Ознайомлення з роботою побутового дозиметра.

Складання радіаційної карти регіону.

Радіологічний аналіз місцевих харчових продуктів.

Екологічні проблеми атомної енергетики.

Розщеплення атома: скринька Пандори чи вогонь Прометея?

Майбутнє Сонця та інших зір.

Розділ V. РУХ І ВЗАЄМОДІЯ. ЗАКОНИ ЗБЕРЕЖЕННЯ

Людина і Всесвіт.

Фізика в житті сучасної людини.

Сучасний стан фізичних досліджень в Україні та світі.

Україна – космічна держава.

Видатні вітчизняні та закордонні вчені-фізики.

Застосування закону збереження імпульсу в техніці.

Кiлькiсть переглядiв: 9072